Výrobca: | Rozpätie: | 0 mm | Hmotnosť: | 0 g | |
Kategória: | Vrtuľníky | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | |
Motor: |
ID Modelu: AM86 | Zobrazenia: 5850 | Pridané: 15. 10. 2007 o 23:28 | Autor: jozee
Autor | Správa |
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Ajaaaj.. peknéé.
youtube videá vieš aj priamo vložiť do príspevku, ak chceš |
Futura3D modelár Príspevkov: 126 Moje modely Poslať správu |
Docela pekné ale mne momentálne vyhovuje mini Titan, vzhladom na pomerne lacnú prevádzku a lipolky čo som zohnal. Netreba porovnávať dve rozdielne triedy. Trexov som zalietaval niekolko a nadstavoval to pre začiatočníkov, stabilita uplne v pohode. To by sme mohli rovno zrovnávať aj z 60-90 triedou, čo je blbosť. Súvelmi hodne stabilné mašiny. Do väčšej elektriky by som zatial nešiel z dovodu dosť nákladných zdrojov, a A123 zase pre svoju hmotnosť na nejakú akrobačku moc niesu. Zbytočná váha. Zatial uplne vyhovuje to čo mám na 3lipo ked chcem vytiahnem si svoju 70-tkovu futuru a mám velký obratný vrtulník aj ked to je už zastarala konštrukcia. |
jozee modelár Príspevkov: 30 Moje modely Poslať správu |
Otázka výmeny 450-ky za 500-ku do značnej miery súvisí aj s prevádzkovými nákladmi. Mám osobné skúsenosti, že s vrtuľníkom 450 veľkosti sa padá min. 10-15 krát častejšie ako napr. so spomínanou 500 resp. 30-kou 50-kou. S T-rexom 450xl som nalietal zhruba 30 hodín a pádov bolo viac než dosť. Začiatočník tieto malé muchy viac opravuje ako lieta a to ešte nehovorím o plastových t-rexoch, mini titanoch, maxiroch... . S 3dx 500 som padol 2x aj to len z dôvodu: 1x chyba vrtuľkového serva a 1x rušenie a to som nalietal 17 hodín. Ak si vezmeme cenu 3dx500-ky, kt. je nižšia ako t-rex 450se v2 (cena dielov je rovnaká resp. tiež nižšia) a aj keď sú náklady na lipo pre 500-ku o 100% vyššie aj tak vychádza prevádzka ďaleko nižšia ako so 450-kou.
Isteže porovnávať dve triedy heli nemá význam z hľadiska letových vlastností, ide tu hlavne o porovnanie ceny a prevádzkových nákladov. Do 50 -kovej elektriky by som určite ani ja nešiel (t-rex600, logo 14, henselait a pod.). Rozmýšľam nad T-rex 600N pro alebo JR Vibe 50. |
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Čím väčší vrtuľník, tým menej pádov, pretože je stabilnejší, ale keď už padnete, tak vám len doláriky pred očami behajú..
To sa nedá tak porovnávať, sú to obrovské skoky a neporovnateľné skupiny. |
Futura3D modelár Príspevkov: 126 Moje modely Poslať správu |
Jasné ja z velkou mašinou padol až po roku lietania, na druhej strane ešte neriešil opravu po páde minititana. A ono Trexa mal len na skúšku a jediná verzia čo bola tuha je SE, cenovo to netreba rozoberať každý si aj tak kupi to čo ho zaujme. Maxira som zalietaval kamošovi, pohodoá mašina ale na moj vkus trebalo dokupiť moc kovových dielov, z toho dovodu pred dávnym časom predal horneta. Mini Titan z hladiska tohto považujem za dobrý kompromis, lieta to velmi dobre rovno s krabice a netreba žiadne tuningy, cena dielov je bagatel. A zase nie vždy je výhra celokovová mašina, najme ak napr v rámci T-rexu to nieje dural ale len nejaká zlitaina hliníka tvrdeného, omačká sa to časom tiež.
Ekonomika prevádzky, ono ak sa niekto učí a nieje uplne splašený a zbytočne neriskuje tak nemusí padať, nieje to pravidlo, najmä ked mu niekto zalietne vrtulník tak ako má byť. Skor viacej pádov je že ludia skor chcu lietať blbiny ako vedia poriadne ovládať vrtulník v normálnej polohe. a určite su menšie náklady na baterie pri menšom vrtulníku ako pri väčšom, mne osobne tie 3LIPO uplne stačia pretože ich viem využiť aj inde a človek nepotrebuje nejaké moc prešpekulované nabíjače a balancéry. K tej 600N keby nemal dve velké mašiny možno by šiel do toho aj ja je to fajn mašina ostra a pritom dostatočne stabilná, z hafl výkonom, akurat že to je len 50 |