autor | správa | |
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
na obidvoch, Erich, expo výchylky na ELE aj AIL mám na 75% - môžem to tak nechať??? |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
čo znamená: -ra-5na0 5ch na 100%? |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
tak díky chlapci, čo hlas to dobrá rada, opravím, nastavím a uvidíme... |
|
savo modelár Príspevkov: 731 Moje modely Poslať správu |
jj. savo je to dobre. ja spravim loping aj s nastavenim ake ma copilotek len mne sa zda ze mu to pomalicky reaguje na elevator. bud ma rozhodene uhly padiel (biju sa s uhlamy kolektivu) alebo ma velke exponencialy, snad male vychylky. mal som na mysli za perdpokladu, že má mechanický setup v poriadku tj že cyklika je nastavená správne bez toho" biju sa s uhlamy kolektivu" extrémne veľké výchylky ale aj opačne malé záleží aké ťažké má pádla a akú dlhú pádlovačku, taktiež aký má setup pohonu tj. aké otáčky na rotore a prevodový pomer atď. každopádne odporúčam idle1 na cykliku DR ATV - 90%,EPO 10-15% pitch -5,+5,+11 stupňov ( -5 a +5 stupňov je orientačné, tie nastavujem vs. otáčky rotora tak aby heli neprepadala a adekvátne "išla za páčkou vysielača" ) a trottle záleží na heli ale na T450 85,80,75,80,95 ale to je tiež závislé od pastorku a pod. |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
pádla mám ťažšie karbónové, pádlovačka 220 mm, motor 3550kv, pastorok 13T nerozumiem: na cykliku DR ATV - 90%,EPO 10-15% |
|
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
Ja neviem, ale naco mu budu 3 rezimy? Rezim Normal - plyn od 0 do XY nevhodny na vrtulnik. Rezim IDLE UP1 sport uhly -5+11 vhodny len pre ucenie visu a potom snad pre pokrocilich pilotov /snad, neviem/ Rezim IDLE2 uhly listov +-11 /alebo +-XY/ sa mi vidi ako jedniny vhodny. Kazdy chce casom skusit nejake tie 3D prvky a tak ci onak musi pri tomto rezime skoncit. Odlisne DR - naco? Pre "pokrocilych zaciatocnikov"? Sam sa medzi nich radim a mam 4 rezimy na Tx /a ThrotleHold/, vsetky su podla tohoto vzorca Idle2 a lisia sa len otackami na rotore/krivkou plynu/ a tomu odpovedajucim ziskom gyra /nizsie ot=vyssi zisk/. Ak by som mal prepinat pocas letu DR, tak si koledujem... Ktosi pisal na minulej strane, ze tento rezim Idle2 aj tak musi mat ked chce robit looping, no to je tiez omyl. Pri loopingu nepackujem do zaporu na listoch. Keby slo len o looping, tak ten sa da urobit aj s plnym plynom/kolektivom |
|
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
1. Ten motor je sracka, a to doslova. Mal som ho. Je to topitko bez vykonu, len zere baterky. Zahod daleko alebo zadup do zeme. Ak mas 13T pastorok, tak uz sa dusi/i ked z 11T som lopingy robil/. Mam teraz scorpika 2221-8 a 13Z a 3000 na rotore a urobim aj looping v tak pomalej rychlosti ako si mal na videu. 2. Rychlost - bola dost mala. Na vrchole kruhu by si musel dat listy do zaporu, co loping zbrzdi alebo aj zastavi. 3. Ak mas slabsie baterky, tak dalsia pricina maleho vykonu. Je zima a teda daju este menej prudu. 4. Na sime/phoenix?/ si uprav model. Pridaj trochu hmotnost modelu, uber vykon motora a uber otacky. Daj o 100 menej ako mas v reale. Nebude to potom tak jednoduche vytiahnut vrtas hore a urobit kruh. 5. Je mozne, ze si zle packoval. Looping je o jemnej praci s kolektivom aj cyklikou. Na videu sa zda, ze si stiahol kolektiv, az do zaporu a pritom si bol len v prvej 1/4-tine. Panika. Bezna zaciatocnicka chyba. |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
Kenny, myslím, že aj Ty máš pravdu s tým motorom, je niektorý z týchto vhodný? http://www.hobby-wing.com/align-rcm-bl450m-brushless-motor.html http://www.hobby-wing.com/tl450m.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11177__Turnigy_450_500_H2223_Brushless_outrunner_4400KV.html |
|
pkotatko modelár Príspevkov: 254 Moje modely Poslať správu |
Ten prvni funguje dobre. A nebo si najdi bl450mx. Trosku jeste lepsi a ma zabudovany vetracek. Dodava se do stavebnic 450pro v2. Pastorek 13 nebo 14. |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
pkotatko, je to tento? http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=36_40&products_id=7319 |
|
savo modelár Príspevkov: 731 Moje modely Poslať správu |
Kenny sorry, ale ak máš nastavené tie letové režimy ako píšeš, len zmenou otáčok a gyrom, tak to nieje "ko-šer" pri akrobatickom rezime (idle2) je to ok uhly+-12stupňov, no tento režim nieje vhodný pre začiatočníkov, lebo vrtuľník je veľmi ostrý a pristávanie v tomto režime je podstatne ťažšie ak pri idle1 zmeníš len otáčky (nižšie) a uhly neháš +-12alebo+-11 stupňov, tak síce šetríš energiu v baterkách, ale heli nelieta pekne - pláva a prepadáva sa, potom musíš podstatne viac páčkovať na kolektív, ak trochu stiahneš(uvoľníš kolektív) tak heli sa okamžite rúti dole a keď ju chceš zastaviť, musíš tam rvať obrovský uhol(ty. veľký kolektív) aby si ju zastavil a aby sa neprepadávala! (to potom spôsobuje, že viac zaťažuješ motor a stúpa ti ober! a v konečnom dôsledku si skracuješ dobu letu to čo si ušetril nižšími otáčkami!) takže ak prispôsobíš na idle1 aj uhly a nie len otáčky, tak sa ti bude podstatne lepšie a dlhšie lietať, bude to plynulé a to je vhodné pre začiatočníka, aby sa naučil plynulo poskakovať(štartovať a pristávať) a lietať po oblohe letových režimov si môžeš nastaviť koľko chceš a sú na to aby bola heli nastavená na taký štýl lietania aký potrebuješ aby lietala tak ako má lietať v tom zvolenom režime napr. sport, 3D, rýchlosť, precízne ovládanie, a pod. .... a na toto sú práve tie letové režimy! ja osobne používam idle1 pri rozlietavaní a pristávaní (ak neautorotujem) a pri nitroheli na zohriatie motora a čo sa týka ich samotného prepínania, tak nevidím v tom nič zložité! je to len prepnutie prepínača prečo by si si mal o niečo koledovať!? ak máš pri lietaní veľký stres a nezvládaš prepnúť prepínač, tak si to natrénuj v sime aby si nemal problém v reále pozor! netvrdím že pri takom nastavení ako píšeš sa lietať nedá, no lieta sa pooodstatne horšie!!! |
|
pkotatko modelár Príspevkov: 254 Moje modely Poslať správu |
Ano, to je on. |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
takže pre mňa môžu byť letové režimy nastavené takto?: Normál: uhly -5+5+11, krivka plynu lineárne Idle1: uhly -5+5+11, krivka plynu 90-85-80-85-90 Idle2: uhly -11,0,+11, krivka plynu 90-85-80-90-100 |
|
savo modelár Príspevkov: 731 Moje modely Poslať správu |
DR je redukovaná (skrátená) dráha serva (menšia výchylka) - záleží na tom aké uhly chceš mať nastavené EPO je priebeh funkcie, aká má byť odozva na páčku tj. či má ostro zaberať už pri malom vychýlení, alebo opačne |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
keď nechcem veľmi ostré zaberanie AIL a ELE na koľko percent mám nastaviť EPO? |